Kontakt

Kontakta oss gärna för bokning eller frågor.  Se våra öppettider och telefontider nedan.

Bokning av ny tid görs i första hand via remiss från annan läkare eller genom egenremiss via mail från hemsidan (se nedan) eller via info@klinikenkarnan.se. Om Du inte har möjlighet att maila kan Du ringa 042-210904 mellan kl 9-10. Det går också bra att skriva brev. Vi tar inte emot några meddelanden på vår telefon. Vi prioriterar alla tidsbokningar efter angelägenhetsgrad.

Avbokning - ombokning av erbjuden tid - meddela på samma sätt som bokning av ny tid. Avbokning måste ske 48 timmar i förväg, så att vi kan erbjuda ny patient tiden. Avbokning senare än 24 timmar i förväg debiteras enligt Region Skånes regler. 

Rådgivning - ring i första hand under telefontiden. Om mycket angeläget, och om telefontiden är blockerad, går det bra att maila kortfattat. Vi ska då försöka svara inom några dagar.


Autosvar på mail. Om du mailar från denna sida skickas en kopia på ditt meddelande till din mailadress som du har angett. 

Ledigheter. Under ledigheter har vi ingen möjlighet att svara på mail. Detta meddelas inte i autosvaret på Ditt mail.  Om Du har ett angeläget ärende, maila direkt igen, eller ring,  när vi har öppnat mottagningen. För våra aktuella öppettider se startsidan!

OBS: Glöm inte att ange ditt personnummer i all kommunikation med oss - utan Ditt personummer kan vi inte identifiera dig i journalsystemet eller boka tid. OBS: för sekretessskydd var god se information här bredvid, eller på startsidan. 
 


  • VID RECEPTFÖRNYELSE; glöm inte att ange preparatnamn, styrka och hur länge receptet är tänkt att räcka.
    VID NYBESTÄLLNING AV TID; glöm inte ange postadress vilket krävs för vårt bokningssystem

Öppettider och telefontider

Vi har normalt öppet för bokade besök mellan 08.00 och 16.00 måndag till onsdag, samt 8-12 torsdagar. Betalning med kontanter undanbedes.


Telefonen 042- 210904 är öppen för främst kortfattad rådgivning och   även tidsbokning, 09 - 10 måndag till torsdag. Tillfälliga ändringar av telefontiden kan förekomma under semesterperioder samt runt helger, vilket även meddelas på telefonsvararen samt på startsidan.

Remiss från annan vårdgivare (vårdcentral). Det är många som önskar läkarundersökning, och vi måste prioritera. Om möjligt bör du därför alltid först kontakta din Vårdcentral/ Familjeläkare för en första undersökning med ev. efterföljande remiss till Kliniken Kärnan. Har du ett mycket angeläget uppenbart urologiskt problem kan du vända dig till oss direkt - och vi försöker då erbjuda en snabb tid. 
 

Hantering av persondata samt journalföring

Personnummer, sekretess och journalföring. Hanteringen av personuppgifter skiljer sig åt beroende på hur du kontaktar oss.  Vid all kontakt måste du uppge ditt personnummer så att vi kan identifiera dig i vårt journalsystem. Om du kontaktar oss via mail raderar vi i görligaste mån ditt personummer i svarsmail samt raderar alla mail regelbundet, så att ingen lagring av persondata sker inom mailfunktionen. Mail sparas eller journalföres således inte, och kan därför  inte åberopas i den egna sjukhistoriken. Om Du vill ha optimalt dataskydd och/eller journalföring ber vi Dig istället att ringa på telefontiden, eller skriva brev.